LIKE kembara hadi di FACEBOOK

Please wait..10 Seconds Cancel
Artikel Terkini :
Loading...

ANDAI ESOK.......

Andai esok aku mati, Pesanlah pada sanak saudaraku, Redhailah kepulanganku itu, Jangan merintih dan jangan berlebih sedih, Karna aku bukan lari dari mereka, Tapi aku pergi tunaikan janji, Mengadap pencipta esa. Andai esok aku pergi, Khabarkan pada teman- temanku, Hubungan duniaku sudah terputus, Tapi tak bermakna kalian ku lupakan, Sesungguhnya kalian segar diingatan, Bersama alunan doa yang kudus.

Andai esok aku tak kembali lagi, Khabarkan jua pada musuh- musuhku, Salah mereka telah ku maafkan, Doaku moga mereka kembali ke pangkal jalan, Sesungguhnya nur tuhan akan kita temui, Bila kembali ke pangkal jalan.

Andai esok aku mengadap ilahi, Ku mohon padamu duhai kawanku, Teruskanlah berjuang, Biar tajam mata penamu, Agar mampu membisukan lidah-lidah dusta, Biar indah bait-bait bahasamu, Pasti kan luntur kerasnya jiwa yang sesat, Tuturmu biarlah lembut, Pasti kan cair jahil yang membeku.

Andai esok aku sudah disisi tuhan, Aku ingin bersamanya dengan aman, Tanpa membawa hasad dan dengki, Tanpa berbekal dendam kesumat, Ku hanya inginkan taqwa dan iman, Menjadi peneman menghadap ilahi, Ku ingin kekal disyurga abadi.
Breaking News close button
Back to top

1 Comments:

wah2 syadu betul huhu

Balas

PERINGATAN: kembara Hadi tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Show EmoticonHide Emoticon

HUBUNGI
Press Esc to close
Copyright © 2013 kembara Hadi All Right Reserved
close