LIKE kembara hadi di FACEBOOK

Please wait..10 Seconds Cancel
Artikel Terkini :
Loading...

SIMPAN SAJA KECOMELAN ANDA ITU!


Assalamualaikum wbt... Tengok tajuk pun rasanya semua tahu apa yang nak di coretkan,nak berkongsi sesuatu ,tentang apa yang aku baca hari ini dalam paper,satu tajuk dalam kolum Ekspresi paper tersebut buat aku terpanggil nak berkongsi cerita ni hee rata-rata blogger mempunyai Facebook jadi memang patut aku kongsikan.. Tajuk dalam kolum tersebut 'DOSA DALAM FACEBOOK'. Memetik apa yang di terang ustaz tersebut tentang dosa dalam facebook ,seperti yang di ketahui ada beberapa cara penggunaan facebook yang patut di tegah dan boleh jatuh kepada haram..

Ni yang aku nak kongsikan *MUAT TURUN GAMBAR UNTUK SIMPANAN DAN TATAPAN* kata ustaz tersebut 'akibat gambar wanita terlalu 'bersepah' di Facebook,ada lelaki berhati buas memuat turun gambar terbabit untuk di jadikan koleksi peribadi. Justeru,sedarlah mana-mana wanita yang di kurniakan Allah SWT dengan 'rupa' yang menurut pandangan ramai sebagai elok dan menawan. Golongan sebegini perlu berwaspada lebih daripada mereka yang lain. Malangnya,golongan sebegini kelihatan lebih ghairah menjaja gambar mereka untuk mendapat lebih banyak pujian. Simpan saja gambar comel anda. Adakah anda terlampau tidak sabar?

Sedarlah,kecomelan anda mungkin menjadikan sebuah rumah tangga hancur serta cemburu wanita lain kerana boleh wujud gejala suami membandingkan wajah dan tubuh anda dengan isterinya. Jika itu berlaku, pemilik gambar mendapat saham dosa'... Itulah Facebook, ia boleh menjadi sumber pahala jika di guna dengan betul dan boleh menjadi pemudah azab jika di gunakan tanpa ilmu serta limitasi. Berhati-hatilah dan berpada-padalah wahai pemilik Facebook. Niat untuk mendekatkan ukhuwah antara rakan lama,sekolah dan sebagainya tidak sama sekali boleh menghalalkan sembangan mesra,gurauan senda di antara suami dan isteri orang,juga antara lelaki dan wanita bukan mahram.

Seperti yang di ketahui rata-rata Blogger pun mempunyai Facebook dan tak di nafikan ramai wanita Blogger yang comel2 hee jadi kepada yang rasa diri tu comel maaf di pinta kalau terasa. (Untuk mereka yang berkenaan sahaja). Gunalah facebook untuk kebaikan. Jangan lagi mempermainkan nama ukhwah untuk berbuat dosa. Harap kita semua di jauhkan dari perkara sebegini. Kepada yang comel dan yang tak comel pun nilailah dan fikirlah kita meletakkan gambar kita dalam facebook untuk mendapat pujian atau sebaliknya. Apa yang kita lakukan tetap ada batasnya. Tiap2 amal tu tergantung pada niat. Tepuk dada tanya diri sendiri.

Yang rasa diri tu comel bolehlah tinggalkan komen. Yang rasa diri tak comel pun boleh tinggalkan komen. Tiada sekatan dan terbuka kepada semua. kalau tak tinggalkan komen bermakna yang menaip ni tak comel la heee ok tinggalkan dengan kata-kata ni 'ORANG YANG COMEL TAK KAN MERASA DIRINYA COMEL,ORANG YANG TAK COMEL SELALU MELIHAT ORANG YANG COMEL' Sekian ,terima kasih...
Breaking News close button
Back to top

5 Comments

penulisan yang agak menarik ,dalam gurauan ada kiasan dan maksud tertentu yang mudah di fahami. Teruskan perjuangan :p

Balas

nice blog.. comel o x ea....... ngeeeee~

Balas

salam.. gud info.. tq ;)

Balas

Kalau upload gambar tapi privatekan? Xsalah kan? :)

Balas

PERINGATAN: kembara Hadi tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Show EmoticonHide Emoticon

HUBUNGI
Press Esc to close
Copyright © 2013 kembara Hadi All Right Reserved
close