LIKE kembara hadi di FACEBOOK

Please wait..10 Seconds Cancel
Artikel Terkini :
Loading...

Terkini

no image

BICARA TENTANG CINTA??

Mereka berkata…hidup ini indah, Gelisah dalam gundah, Parah tika resah, Lemah terus berserah Tanpa kembali ke jalan sudah.

Mereka berkata cinta itu kasih sayang, Bila benci kasih melayang, Dan sayang langsung hilang, Dan bila rindu mula la menyeru “engkaulah yang ku sayang”. Cinta oh cinta… Jangan kau hadir dikala suka, Hilang dikala derita, Biarlah cinta hadir walau terseksa, Kerana siksaan itu titik-titik rasa. Cintailah walau apa jua keadaannya, Kerana cinta hanya wujud disanubari suci, Cinta kan termetri pada sekeping hati, Jangan kau damba perhiasan maknawi, Tapi kau nilailah pada ziinatul hissi.

Sedarlah… Lahirnya dirimu hanya dari setitis air hina, Yang memiliki nilai insani, Istimewa dirimu hanya kerana sekeping hati, Mulia dirimu kerana setulus aqal, Tanpanya dirimu sehina makhluk. Duhai insan nilailah, Dimana manfaat aqalmu? Dimana kau sorok hatimu? Duhai insan, bangkitkanlah jiwamu, Serukanlah dirimu pada cahaya cinta-Nya.
no image

DI TUJUKAN KHAS KEPADA WANITA SAHAJA....

Wanita hadir dalam setiap persoalan hidup lelaki, wanita adalah mehnah, tangani wanita dengan berhikmah, kerana wanita punca fitnah.

Namun... wanita bagaikan lilin dalam tiap rumah tangga, dialah kejora yang menaungi bahtera cinta, dalam setiap nafas seorang suami, wanita... diciptakanmu sebagai pelengkap alam, jua penaung cinta, kau srikandi penuh kelembutan, penghapus duka..pelara segala derita, tanpamu dunia sepi tak bererti, tanpamu hilang penawar dihati, engkau permata cinta dambaan lelaki, mahkota jiwa seorang suami, engkaulah permata yang dicari. 

Wanita... dikaulah adinda yang dicari, dikaulah permaisuri yang diimpi, dikau jua bonda yang dinanti, aku mengharap dirimu, duhai insan yang bernama wanita, kerna aku menghargaimu wanita.
HUBUNGI
Press Esc to close
Copyright © 2013 kembara Hadi All Right Reserved
close