LIKE kembara hadi di FACEBOOK

Please wait..10 Seconds Cancel
Artikel Terkini :
Loading...

video live Perhimpunan Bersih 9 Julai 2011

Berikut adalah video perkembangan terkini perhimpunan bersih yang sedang berlangsung di kuala lumpur.Namun, pihak berkuasa akan berusaha untuk menggagalkan perhimpunan tersebut yang dijangka berlangsung pada jam 2 petang ni di stadium merdeka.


video sedih perhimpunan bersih 2.0








BERSIH 2.0: Tear gas fired at the protesters in Puduraya

 
UPDATE 8:41pm : Seorang peserta perhimpunan Bersih 2.0 yang terkena semburan water canon dan gas pemedih mata di KLCC meninggal dunia sekejap tadi.

Baharudin Ahmad, 58 tahun, bersama rakan dan keluarganya berkumpul di KLCC terjatuh dan pengsan apabila disembur gas pemedih mata oleh pasukan keselamatan.

Beliau yang dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) disahkan meninggal dunia kemudiannya.Jenazah beliau kini masih berada di HKL.

Menurut rakan beliau, Suhaimi Long, Baharudin pengsan selepas terkena gas pemedih mata di bawa ke HKL di mana anak perempuan mangsa bertugas di situ sebagai seorang doktor.
Breaking News close button
Back to top

8 Comments

rase nak marah bile tengok video nih..meluap luap ase..walaupon badan di sini..semangat tetap di sana

Balas

itulah risikonya bila ikut aktiviti macam ni... tak boleh nak salahkan pihak berkuasa juga.... provokasi boleh dicetuskan mana2 pihak... mereka hanya menajalankan tugas.. so dalam usia sebegitu sepatutnya mangsa tidak berada di situ... itu pendapat saya...

Balas

memang salah pihak berkuasa! kenapa nak kacau, jaga cukup lah! perhimpunan bersih tidak akan kucar kacir kalau x dikucar kacirkan oleh pihak berkuasa! saya tidak faham dengan kerajaan, media massa mereka dah ambil, kalau bersih boleh ditonton didalam tv, tidak mungkin perhimpunan ini diadakan, tetapi kerajaan tidak benarkan!!! mengapa??? mengapa kalau najib mengutuk cakap benda yang bukan2 perlu diberitakan??

Balas

Polis hanya menjalankan tugas menjaga keamanan...tak boleh nak salahkan polis dalam keadaan huru hara macam tu..mereka yang menyertai perhimpunan bersih tu yang bodoh...

Balas

Polis-polis menjaga tugas untuk belasah orang-orang yang jalan aman kat sana ?? If u claimed this as right, i gona left.

Balas

hi.. could u please think if majority wanted the best for the country.. tak boleh pikir ke?

Balas

BAGAI HENTAK KEPALA KAT DINDING BATU!!
kalau nak tunjukkan kemarahan, nanti bila pilihanraya, jangan undi parti pemerintah lah. ramai2 undi parti pembangkang. kita tengok pula apa parti pembangkang boleh buat di malaysia ni. kalau satu pemerintah sampai berzaman zaman, ini bukan demokratik!

Balas

bila da terlalu lama memegang tampuk pemerintahan..sudah pasti enggan utk melepaskan kuasa dalam genggaman..mula rasuah, korupsi, ketidakadilan berleluasa...penindasan akan menybabkan kebangkitan rakyat...kalau anak muda xbangun...sape lagi nk harap..BERSIH 2.0 menunjukkan semangat pemuda...ni aura baru bukan aura kalangan org tua...pemuda mula bangkit menegakkan keadilan...jihad itu menjanjikan syurga...

Balas

PERINGATAN: kembara Hadi tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Show EmoticonHide Emoticon

HUBUNGI
Press Esc to close
Copyright © 2013 kembara Hadi All Right Reserved
close