LIKE kembara hadi di FACEBOOK

Please wait..10 Seconds Cancel
Artikel Terkini :
Loading...

Rumah Perlindungan Untuk Wanita


Rumah Perlindungan memberi perlindungan dan membantu memulihkan wanita yang bermasalah seperti gadis terlanjur, mangsa rogol dan sumbang mahram, wanita teraniaya, mangsa penderaan, masalah akhlak dan kes-kes yang lain.

Secara asasnya, kategori pelatih yang diterima masuk oleh Pusat ini, melalui perintah Mahkamah, atas kesalahan jenayah syariah seperti khalwat dan persetubuhan luar nikah, sumbang mahram,  atau secara sukarela, atau yang meminta perlindungan.

Modul-modul dan kaunseling yang digunakan di dalam Pusat ini banyak membantu kepada pemulihan gadis-gadis remaja yang terlanjur atau liar.

Berikut senarai rumah perlindungan (PUSAT PERLINDUNGAN WANITA) yang dapat anda hubungi :


1. RAUDATUS SAKINAH
Lot 300/3,
Lorong Selangor,
Pusat Bandar Melawati,
53100 Kuala Lumpur.
Jantina : Perempuan
Sasaran : Remaja
Kategori : Masalah Sosial / Terlanjur
No. Tel : 03-41073379
No. Faks : 03-41071754
(Pn. Yusnani bt Abdul Hamid)

2. BAITUL ISLAH PERHID SHAH ALAM
No. 3, Jalan Kota Raja L27/L,
Pusat Bandar Hicom,
404000 Shah Alam, Selangor.
Jantina : Perempuan
Sasaran : Remaja
Kategori : Masalah Sosial / Terlanjur
No. Tel : 03-51929226 / 019-2634227
No. Faks: 03-51929226
(En. Mohd Roslan bin Mohamad Isa)

3. DARUL WARDAH
Suite 02-02-06, Wisma MAIS,
Seksyen 3, 40000 Shah Alam,
Selangor Darul Ehsan.

Jantina : Perempuan
Sasaran : Remaja  / Dewasa
Kategori : Masalah Sosial
No. Tel : 03-55118994/
Puan Hazlina: 0192774175
Puan Nor Hidayah: 019-3636394
Waktu urusan:Isnin hingga Jumaat(10.00 pg-5.00 ptg)

4. RUMAH KEBAJIKAN PERKID
Lot 22-2, Medan Bukit Indah 2,
Taman Bukit Indah,
68000 Ampang, Selangor.
Jantina : Lelaki / Perempuan
Sasaran : Remaja
Kategori : Masalah Sosial
No. Tel : 03-42800730/019-2572717
(Ust. Masrizi bin Sat)

5.PUSAT PERLINDUNGAN PERNIM 
Lot 46, Jalan 47, Bukit C,
Kg Cheras Baru,
56100 Kuala Lumpur.
Jantina : Lelaki / Perempuan
Sasaran : Anak-Anak Remaja HIV / AIDS
Kategori : Penjagaan / Perlindungan
No. Tel : 03-42950775
No. Faks : 03-42951079
(Pn. Hjh Norlina bt Haji Alawi)

6. KEM MODAL INSAN KEWAJA
 No. 19, Jalan SG 5/4,
 Taman Seri Gombak,
 68100 Batu Caves, Selangor.
 Jantina : Perempuan
 Sasaran : Remaja / Dewasa
 Kategori : Masalah Sosial / Penjagaan / Perlindungan
 No. Tel : 013-3384868 / 03-61857736
 (En. Yahya bin Mohamed Yusof)




Alamat Cawangan Raudhatus Sakinah :

RS Kelantan
Tkt 1, Lot 2861, Jln Abd Kadir Adabi,
Paya Memban,
15150 Kota Bharu, Kelantan
Tel: 09-744 9162
H/P: 013-996 4077
09-747 8603

RS Selangor
Lot 300.2 Lorong Selangor
Pusat Bandar Melawati
53100 Kuala Lumpur
Tel: 03-41073379
H/P: 013-990 8814
Faks: 03-41071754

RS Pulau Pinang
No.64 Tingkat 2 Lebuh Bukit Kecil 1
11900 Taman Sri Nibong
Bayan Lepas, Pulau Pinang
Tel: 04-6452740
H/P: 016-498 2245
Faks: 04-6452740

RS Johor
No 31A, Jalan Harmoni 12
Taman Desa Skudai
81300 Skudai, Johor Darul Takzim
Tel: 07-557 9502
H/P: 019-770 6142
Faks: 07-557 9502

RS Melaka
No. 4-1, Jalan Jati 2, Taman Jati
Batu Berendam
75350 Melaka
Tel: 017-240 0353
Faks: 06-317 8472

Sekiranya anda ada sebarang pertanyaan ,cadangan ,aduan atau ingin meminta pertolongan @ nasihat sila hubungi kami dengan menghantar email di sini : KLIK atau hubungi di facebook kembara Hadi
Breaking News close button
Back to top

1179 Comments

«Lebih lama   ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 1179   Terbaru›   Baru»

salam,sya sedang mencari keluarga angkat yang mahu menjaga saya dalam keadaan saya yg hamil dalam 6bln dan menjadikan anak yang bakal di lahirkan itu sebagai anak angkat.Jika ada yang sudi dan ikhlas,saya sangat2 berharap.

Balas

su:

sy mncari kluarga angkt untuk bby yg msih dlm kndungan sy(x sah taraf)due bln April atau Mei…sy minta ssiapa yg sudi mmbantu sy…sy buntu….

Balas

Salam sy mencari anak angkat perempuan bayi baru lahir atau masih dalam kandungan si ibu saya akan tanggung segala kos bersalin di swasta pantang dan sagu hati bole berpantang di rumah saya insyaallah saya akn jaga amanah itu dengan baik bole hubungi saya puan iza 0122140677..

Balas

akak iza tinggal di mana?

Balas

Akak di cheras tp akk xkisah su kat mna pun...apa2 bole sms akk nt akak call semula

Balas

salam..saya mencari baby gurl utk dijadikan anak angkat....sila email saya no tel tq... kz_abby56@yahoo.com...

Balas

Sedang mencari rumah perlindungan dan keluarga angkat untuk anak saudara yang kini hamil 5 bulan.

Balas

Salam.

Sesiapa ada anak luar nikah yang tidak mahu di pelihara, boleh hubungi sy. sy seorang majistret. sedang mencari anak angkat untuk di pelihara. hubungi sy di min.mdnor@yahoo.com

Balas

Assalamualaikum,

Kami sukarela yang terdiri dari wanita awam berpengalaman membantu adik-adik yang bermasalah dan terlanjur, kami sedia memberi khidmat Nasihat, tempat tinggal, perlindungan dan juga kata-kata semangat untuk memastikan adik-adik tidak terus melakukan kesilapan.

Jika ada pertanyaan sila hubungi kami, tidak perlu takut dan malu kerana kami hanya suri rumah dan pekerja awam yang biasa bukan dari mana-mana jabatan kerajaan, cuma pengalaman kami sudah berjaya menyelamatkan lebih dari seratus bayi dan memastikan hak ibu dan hak keluarga angkat terbela, setelah sekian lama kami tidak memisahkan silaturahim antara anak dan ibu kandung, ingin mengetahui lanjut tentang kami..

SILA EMAILKAN PADA : aaudb@yahoo.com
Bantuan ini diberikan ikhlas dan adik-adik tidak perlu risau untuk menghubungi kami. Segalanya dirahsiakan. Terima kasih.

Balas

zuraidah.. call saya ida 019 3317001.. saya diarea shah alam.. insyaalah sya akan membantu.. dan membela bayi yg akan lahir..

Balas

boleh hubungi akk jika mahukan perlindungan sementara or buntu dgn situasi yg dihadapi

kak alin 0123539531.

Balas

Salam. Smua, saya aza dan ingin mncari anak angkat. Saya tinggal d keramat, kl. Sila hubungi saya di no tel 0123577404

Balas

Salam.sy sdg m'cari ank angkat x kisah apapun tarafnya.sy sedia menyelesaikn kos rawatan & brsalin.kpd adik2 yg sdg hamil x perlu risau krn sy sanggup membiayai kos rawatan & brsalin.email sy & kita bo b'bincang.nudra.syafini@yahoo.com

Balas

Anak rezeki dari Allah....akak hanya mahu menjaga bukan mengambil hak. InsyaALLAH adik boleh dtg melawat. Jgn segan untk mghubungi akak d tel 0123577404 @ email d iluizad@yahoo.com.my.

Balas

salam saya mempunyai masalah,,nama saya raihan berumor 20 tahun.Sekarang ni saya mengandung 8 bulan.Kekasih saya tidak mahu bertanggungjawab terhadap anak ini.Saya takut untuk memberitahu keluarga atas sebab takut dipukul oleh Bapa saya.Saya tidak tahu hendak kemana.. Allah bantu lah aku……..

Balas

Assalamualaikum..saya sedang mencari anak angkat yang baru lahir atau sedang menunggu kelahiran..Tidak kira jantina dan status bayi tersebut.Sekiranya sudi menyerahkan boleh hubungi saya,sms atau email di sayanorza@gmail.com atau hubungi 014-2312082(pn.siti norza).Kos kelahiran di hospital swasta akan ditanggung & sedikit saguhati akan diberi.Untuk mereka yang benar benar SERIUS sahaja untuk menyerahkan baby mereka untuk dipelihara sbg anak sendiri.Segala dokumen pengangkatan akan diuruskan mengikut undang undang semasa.Lokasi di Seremban.TQ.-PN.NORZA(sayanorza@gmail.com)

Balas

:salam raihan, kalau raihan sudi utk akak bantu raihan, mnta tel akak ye 0123577404 @ email ke iluizad@yahoo.com.my

Balas

assalammualaikum…

saya ingin bertanya, adik saya sudah 2 kali mengandung anak luar nikah,saya dan keluarga sudah puas menasihatinya supaya jangan berulang lagi perkara ini..tapi dia tetap berdegil melakukan jugak perkara yg sama…dan sekarang sudah hamil 6 bulan..kami sekeluarga tak tahu nk buat mcm mna lagi dengan dia…saya ingin bertanya,adakah Rumah Perlindungan tersebut akan menerima org mcmni dan membuat dia insaf atas kesalahan dia yang dia dh buat selama ini..

Balas

.berhati hati la,jika mencari..buat perjanjian btl2..krn sebelum bersalin,mereka berjanji nk bg,tp pas bersalin.naluri keibuan tu kuat,,tu yg buat si ibu ubah fkran..sy dh bnyk kali terkena..skrg sy redha je..klu ada rezeki org nk bg sy terima dgn ikhlas..berhati2 jugak,sb ada yg jual anak..letak harga smp ribu2..klu nk bg pn sagu hati,wit hospital,ubt2..dn belanja dia utk teruskn hdp pas ni..ni ada yg mintk 6 ribu,10 ribu..

Balas

tak semua seperti yg puan iza fikir,kami yg mengandung ,bukan mudah nak serah anak sendiri pada org lain...saya nak minta pandangan, minggu lepas saya baru bersalin dan sebelum saya bersalin, saya telah berjanji untuk menyerahkan baby saya kat famili ankat..tp lepas tengok baby..saya sayang dia, saye x jadi nak bagi,,,apa yang perlu saya lakukan?…dalam masa yg sama sye xnak sakiti famili angkat 2 cz dah janji… kenapa tiada yg ikhlas nk tolong????

Balas

saya sedang hamil 7 bulan…. bapa nya x mhu btnggujwb…. sya tiada plhan mlainkn mnyerah kn ank ini kpd orang… tp sy blom jmpa siapa yg sdi mngmbil nya… sy kesian kn mak sy utk mnnggung mlu…. sy syg kn bby sy tp sy tpksa srah kn nya kpd orang… sy mhu ank sy d didik dgn baik. sy x nk dia ikut prngai sy…..tlg bantu sy..

Balas

nur boleh hubungi akk 0122140677 insyalh akk xkan pisahkan nur dgn anak nur akk jelaskn segala kos rawatan nur akak bantu nur sehingga semua selesai insyalh nur bole call atau sms akk ye...

Balas

Salam.adik nur, bo x email akk nudra.syafini@ yahoo.com krn akk sdg mcari ank angkat.

Balas

maaf pn iza jika puan iza hamil pasti puan juga mahu kesihatan puan dan anak itu baik bukan ibu2 yang terlanjur xsemua letak harga begitu kos itu sama sahaja dengan kita jika bersalin sendiri xkan kita nak free puan betapa sukar seorang ibu melahirkan 1nyawa itu...jangan lah kerana nila setitik rosak susu sbelangn puan...

Balas

Raihan & Nur

Jika perlukan pertolongan or bantuan...just SMS or call akk akan bantu selagi termampu..telah ramai yang berjaya kembali ke masyarakat meneruskan penggajian dan bekerja sperti biasa. Malah ada yg berjaya mendirikan rumahtangga. Benar ia kesilapan namun anggap ia satu permulaan ke arah satu kehidupan.

Kak Alin - 012-3539531

Balas

salam,kmi bru kehilangan sicomel yg ceria krn mslh kshtn..
iznkn kmi utk mrasa kenikmatan dkpn seorg sicomel kcl dlm khidupan kmi..utk adk2 yg ingin mencari fmly angkat iznkan kmi utk mengasihi dan mendidik ank kalian dlm fmly kmi..
sgala perbelanjaan prubatan,shge slps pntg akn kmi tgg..adk2 jgnlah khuatir krn adk2 msh blh menjengok sicomel kalian krn kmi tidak mahu memutuskan hbgn ank dgn ibu nya......
kmi mohon sgt agr adk2 memberi kmi pluang utk menghilangkan duka lara dihati kmi..
adk2 blh lah hbgi kmi di leesya01@yahoo.com ataupon no hp kak 0177027912

Balas

Salam Nur / Raihan,

Akak hrp nur dan raihan dpt buat pilihan yg tepat. Jika ada apa yg dpt akak bantu bolehlah tel akak ye....0123577404

Balas

aslmkum..sya n wife brkhwn hmpr 4thn ttp blm ada rzki utk mnmg chya mta.kmi brcdng ingn mngmbl ank angkt yg msh bby@6bln k bwh n sht trutma bby yg tdk mmpnyai ibu bapa.kmi tngl d kl n brasl dr sabah(krja gvmnt).pd yg brknaan sila hbngi@sms 0176468408.t.ksh.

Balas

assalamualaikum..
saya atikah..sya mengandung 6 bulan...sy seorg pljr ipt..sya x tau ape ptut sy buat..kluarga sy x tau mgnai kndungan sy..sy x tau nk pergi mane..sy bsdia nk serh ank sy pd kuarga angkt..sy nk skurgny2 ank sy ade mse dpn..sy x mmpu nk bg ddikn pd ank sy..bantulh sy....sy perlukn bntuan drpd sesiapa yg sdi mnolong..

Balas

salam.. sy da 8 bln hamil. masalah skrg sy tak yakin boleh mendidik anak ini dgn sebaik mungkin.. sbb sy student dan bru berumur 18.. sy tidak sgup membuang bayi yg tidak berdosa ini.. sy amat berharap ada yg mahu manjaga dan mendidik anak sy dgn btol..

Balas

salam... akak sudi membantu... akak dh 6 thn kawin tp xde anak... akak pon dh lme mencari anak angkat... akak akan menjaga n memberi pelajaran yg sempurna tok anak adik... 0142772249... rina

Balas

Salam, Saya amat berminat untuk mendapatkan anak angkat daripada golongan keluarga susah/tidak mampu, anak yang berumur lingkungan 2 tahun -5 tahun. Tak kira sama ada anak sah taraf atau pun tidak. InsyaAllah, kami suami isteri akan memberikan kasih sayang seperti anak sendiri. Sekarang, saya bertugas sebagai seorang guru. Jika ada sesiapa yang sudi, boleh hubungi kami 019-5037452 atau email azliali270578@yahoo.com. Lokasi kami dinegeri Perak.

Balas

Salam.adik atikah &adik liyana.akk sdg mncari anak angkat.12thn kawin tp masih belum menimang cahaya mata.klau adik sudi bo sms atau call akk 0196820733.kak tie.

Balas

Salam liyana, akak aziah sudi menjaga anak aliyana...anak sulung akak skrg belajar di sekolah maahad tahfiz, perempuan 13thn. Kat rmh akak tak ada teman. InsyaAllah akak sudi menjaganya jika liyana mahu akak jagakan. Akak akan asuh sebagaimana akak manjaga anak akak sendiri.ni no tel akak 0123577404 @ iluizad@yahoo.com.my

Balas

salam zuraidah...
saye sudi untuk membela anak zuraidah....kalu zuraidah buleh contact saye 0148636175

Balas

salam....sesapa sahaja yang sudi untuk memberi anak angkat kepada saye buleh terus contact saye di 0148636175....saye sudi untuk membantu.....

Balas

salam pada adik berdua bole call akk 0122140677 akk dh lma cari bby gurl insyalh akk akn bantu dari segi rawatan kos bersalin pantang dan tempat tinggal untuk adik dan akk janji adik xkan berpisah dengan anak adik masih bole jumpa mereka...

Balas

Salam,
saya mempunyai seorang anak perempuan berusia 5 bulan.saya tinggal bersama teman lelaki saya sehingga hari ini dan merancang untuk berkahwin.semua ahli keluarga kedua-dua pihak setuju dan berhubung baik.masalah saya sekarang saya tidak mahu berkahwin dengan lelaki tersebut setelah saya tahu sikapnya yang suka bersosial dan minum arak.kekadang sampai takbalik rumah,kalau balik pagi-pagi buta pun bawak kawan-kawan dan kejutkan saya dan disurah masak.setiap malam dia akan keluar dan akan balik dalam keadaan mabuk pada keesokan harinya dan saya menjadi mangsa pukul.lebih teruk lagi sekarang dia kurung saya dengan membawa kunci rumah bersamanya.saya cuma berbincang dengan keluarga tetapi keluarga tidak mempercayai saya kerana dia bersikap baik dihadapan semua malah tabur duit pada mereka.saya pernah lari tinggal dirumah kawan tapi dia dapat cari saya dan persoalannya sampai bila saya harus begini dan menumpang dirumah rakan.kalau boleh saya nak masuk pusat perlindungan tetapi saya takut kalau saya dipisahkan dengan anak saya.saya buntu...

Balas

Salam ij, akak faham dgn situasi kamu, akak rasa jln yg terbaik utk kamu ialah tinggal berasingan @ tinggal di satu tmpt yg dpt mengelakan diri ij dr dia. Ada jg pusat perlndgan yg blh terima kamu dan anak kamu. Mereka x kan pisahkn ibunya dr bayi sendiri. Ij tggl mana? Kalau prlukn apa2 tel akak...kesiakan anak tu ij...akak tkt sesuatu yg tdk elok brlaku pd bayi kamu...x guna kamu syg pd lelaki yg bertopeng tu ij...hanya diri kita sendiri yg mmpu mngubah utk yg trbaik buat kita selain bertawakal pd Nya....tel 0123577404

Balas

salam kak..
saya tinggal dicheras batu 9.saya memang nak tinggal berasingan dan memulakan hidup baru berdikari bersama anak saya tetapi saya tidak dapat lari kerana dia mengurung saya sekarang.saya tidak mahu libatkan polis kerana bimbang akan anak saya dipisahkan.saya betul-betul buntu dan tiada sesiapa menyokong dan membantu.saya buntu dan berendam air mata setiap hari berdoa agar saya diberikan jalan keluar..sampai satu tahap saya rasa mahu lompat terjun dari balcony..tetapi saya masih ingat allah swt..saya buntu kak

Balas

Assalamualaikum..saya sedang mencari anak angkat yang baru lahir atau sedang menunggu kelahiran..Tidak kira jantina dan status bayi tersebut.Sekiranya sudi menyerahkan boleh hubungi saya,sms atau email di sayanorza@gmail.com atau hubungi 014-2312082(pn.siti norza).Kos kelahiran di hospital swasta akan ditanggung & sedikit saguhati akan diberi.Untuk mereka yang benar benar SERIUS sahaja untuk menyerahkan baby mereka untuk dipelihara sbg anak sendiri.Segala dokumen pengangkatan akan diuruskan mengikut undang undang semasa.Lokasi di Seremban.TQ.-PN.NORZA(sayanorza@gmail.com)

Balas

Salam ij, lebih mudh jika akak dpt berckp dgn ij sndiri. Tel akak ye ij...0123577404.
akak kesian dgn ij tp ij kena berani dan kuat demi anak ij.

Balas

liyana dan atiqah.....call atau sms akk. Biar akk bantu jika liyana dan atiqah buntu. Jika segan sms pun boleh.
Masalah tak akan selesai jika hanya berkeluh kisah sedangkan anak dalam perut semakin mbesar. Bertangguh
buatkan smakin lewat ibu dan bby buat check up yg sepatutnya.


Harus kuat dan berani demi nyawa dlm kandungan
kak alin 012 3539531

Balas

ij
demi anak anda kena kuat, dia bukan sesiapa pun utk anda, bukan suami jauh juga family. Lepaskan diri, buat report polis dptkan perintah supaya dia tak boleh dekati îj dari jarak dekat. Dia pun tak berhak atas anak itu...walaupun tu benih dia..or lebih tepat lagi dia cuma penderma sperm jer..cuma contact rumah perlindungan
baitul ehsan mungkin boleh blindung di sana.
Fikirkan yg tbaik utk diri dan paling penting anak.
Kak alin

Balas

SALAM.. PD YG MENCARI KELUARGA ANGKAT AKK SUDI MEMBANTU ADIK APE YG TERMAMPU, MENJAG AIB ADIK, DAN MENJAGA ADIK SEPANJANG TEMPOH BERPANTANG.. BLEH HUBUNGI AKK 017 7993460. KAK EIZA

Balas

salam liyana n atikah,

Jika tiada lagi yang ingin mengambil sebagai anak angkat, akak ingin menjadi ibu angkat kepada anak adik,akak akan menjaganya seperti anak akak sendiri.Jangan segan untuk hubungi akak di talian 013-2576097.

Balas

saya mengandung 6bulan ,harap ada pihak yg sudi tolong..sy takut nak berterus terang dgn family...

Balas

salam sal,

sudilah kiranyadan jangan segan segan untuk hubungi kak misha ditalian 0132576097. kak misha sudi untuk membantu.

Balas

Sal, leh hubungi akk.. biar akk jage sal..
017 7993460 eiza

Balas

Salam Sal,

sekali lagi sudilah dan janganlah segang segan kiranya untuk hubungi kak misha (hp no : 0132576097) dan beri pluang pada kak misha untuk menjaga anak sal seperti anak kak misha sendiri..akak dah lama teringin nak beranak keci tapi sampai kini masih tidak berpeluang lagi...kak misha berharap untuk menjadikan anak sal sebagai anak angkat kak misha.

Balas

Slm.. Sy ad mSlah n xtau cane nk SleSaikn…Sy dh terlnjur ngn boyfiem.. Kini Sy mngndung nk mSk 6bln.. Sy n boyfie nk bby ni dlahirkn n xnk bt doSa gugurkn kndungn ni.. Tp mSlh nye famly kami xtahu lg..n xnk mereka tau.. Mslh sy skg ni xtau nk stay kt ner Smpai bby ni lhir.. N Sy btl2 nk bertaubat…

Balas

buntu, jgn susah hati.. hubungi akk.. mari kite same selesaikan mslh adik.. 017 7993460.. kak eiza

Balas

saya nak cari anak angkat. kalu boleh saya mahukan bayi baru lahir kerana nak dijadikan anak susuan. sila hubungi saya 0177353617 (nuryn)

Balas

liyana & sal..

sudah ada ke famaly angkat untuk anak.. jika belum sila hubungi akak.. akak mmg cari anak angkat.. nuryn 0177353617

Balas

buntu, tlg hubungi akak.. nuryn 0177353617.. akan bantu buntu. akk mmg cari anak angkat..

Balas

saya mahu menjaga anak angkat,....kalo bleh 4 bulam keatas...lau baby born pon ok....sape yang mahu menyerahakan hubungi saya (eyta -0193639391)

Balas

salam.. saya nak cari anak angkat. bayi yang baru lahir. saya dah 4tahun kahwin. plz.... dari anda buang anak anda serahkan pada yang mahu memeliharanya dan mendidiknya.. saya akan cuba menjaga dengan baik dan tidak akan halangan pertemuan anda n anak. hubungi saya (nuryn 0177353617)

Balas

salam, saya mencari anak angkat.. tak kisah laki @ perempuan.. pd adik2 yg sedang menunggu kelahiran, jgn malu jgn segan call saya di talian 019-4803355.. ikhlas membantu dr intan.. tq..

Balas

salam,saya mencari anak angkat x kira lelaki atau perempuan yang baru lahir.hubungi saya di talian 016-6710441 - Lya

Balas

Saya dan suami berkahwin di Thailand pd thn 2002..Ada sorg ank lelaki berumur 9 tahun yg tinggal bersama seorg pengasuh dikampung.Upah mengasuh ditanggung oleh adik lelaki saya.Masalahnya sekarang saya mengandung anak kedua kira2 2bln lbh..Disebabkan itu saya dibuang kerja kerana belum confirm.Dalam masa yg sama keluarga saya masih tetap tidak boleh menerima suami saya dan ank yang saya kandung ini.Pendek kata, mereka tidak merestui pernikahan saya sejak 2002 tersebut.Masalah kedua saya pula, suami saya kini mengabaikan saya krn telah kembali semula ke dunia dadah.Saya tiada wang simpanan kerana habis diambil olehnya.Saya tidak dpt minta faskh di sini krn belum selesai mendaftar.Suami dan kaum keluarganya selalu bagi alasan tiada duit utk bayar denda RM3000.Masalah saya, saya trpksa juga hidup dgn suami walaupun tersiksa krn kaum keluarga telah membuang saya.Saya juga masih belajar di IPTA secara separuh masa dan sepatutnya dijangka bergraduat pd tahun hadapan.Malangnya keadaan sekarang tidak memungkinkan ia tercapai krn saya tak punya wang lagi.Apa yg saya hrp ada insan yg sudi menempatkan saya buat sementara sehingga saya bersalin dan mendapat pekerjaan serta boleh berdikari.Saya ingin bkerja, tapi tiada yg sudi menerima saya yg sdg hamil

Balas

salam..mahu ambil anak angkat. kalau boleh baru lahir. tak kisah jantina. suami isteri kerja guru. area kota kinabalu. call 0138646364. hanya yang ikhlas nak bagi baby n mahukan babynya dijaga dgn baik. insyallah..akan dijaga seperti anak sendiri.

Balas

Adik leh kontek akk.. 017 7993460

Balas

slm sal.. hubungi akk.. akk leh bntu sal.. 017 7993460

Balas

sila hubungi saya, saya akan membantu...0122500006

Balas

saya dari jb mengandung 4 bln…saya xad terniat nak buang bayi saya…saya harap akak dapat bantu…

Balas

lina jb kontek akk..
akk pun di jb..
0177993460 eiza

Balas

salam.. saya masih mecari bb untuk dijadikan anak angkat.. sila hubungi saya jika ada sesiapa ingin menyerahkan bb untuk di pelihara. 0177353617 - nuryn

Balas

lina jb , plz contact akk. akak di kluang jb. 017-7353617 - nuryn

Balas

ada ke sesiapa yg nak ambil anak agkat,baby berusia setahun 5bulan,comel,putih,bijak ,cerdik, mesti geram la kalu tgk perangai dia. dah jalan pun.. cuma sy ada masalh kewangan,ingin bekerja,tp tiada siapa mahu menjaga anak.. sesiapa yg sudi mengambil anak agkat,TETAPI jgn pisahkan hubungan sy dan anak. kalau ada insan yg berhati murni,bantulah sy…sila sms INTAN 0133112542 atau emel intanxoxo@ymail.com. kajang

Balas

SALAM.. INTAN.. PLZ HUBUNGI AKK.. AKAK MMG MENCARI ANAK ANGKAT.. KAK NURYN.. 017-7353617

Balas

SALAM.. ZU DAH DAPAT LUM FAMILY UNTUK BB.. HUBUNGI AKAK. AKK MMG NAK CARI ANAK ANGKAT. 017-7353617 KAK NURYN

Balas

INTAN AKAK TRY HUBUNGI INTAN TP XDA JAWAPAN. PLZ HUBUNGI AKAK SEMULA. KAK NURYN 0177353617

Balas

Intan...kak cuba call,sms dan emel kat adik ..kenapa tak ada respon pun? Adik betul2 ke nak bagi baby adik tu..Kak su

Balas

Salam, saya sedg nencari anak angkat utk di jaga, anak yatik, golongan miskin pun bolkeh jg...hubungi saya di 0123577404

Balas

Sy sedang mencari ank angkat....segalanya perbelanjaan saya tanggung..call sy As-012 3532627

Balas

Assalam Sal...hunbungi sy..012 3532627

Balas

Assalam....klu x dpt lg family angkat tuk ank hubungi sy..0123532627

Balas

waalaikumussalam..
Atikah dah dapat keluarga angkat bagi baby Atikah ke? Kalau belum akak sudi menjaga Atikah dan menerima baby Atikah sebagai anak angkat akak.Tolong hubungi atau sms kak 0142437525.

Balas

Salam..saya telah berkahwin hampir 7thn tp masih belum dikurniakan anak. saya sgt teringin menimang cahayamata utk menyerikan lg rumahtngga saya.saya ingin mencari anak angkat tak kira baby boy atau girl..jika ada yg ikhlas hati ingin menyerahkan bayi mereka,sila hubungi saya 0123568416..insya allah sy akan jg seperti anak sendiri..

Balas

As Salam..

Saya sdg mencari anak angkat bby girl yg baru lahir or akan lahir dlm masa terdekat ni. Saya ingin membantu kepada ibu2 or bakal ibu yg kurang berkemampuan utk menjaga anak sendiri terutama pelajar IPT di lembah klang. Saya telah pun ada seorang anak angkat girl yg telah berumur 5 tahun dan dididik di pusat asuhan islam.

Sila email saya di aisya_dzie@yahoo.com

TQ

-Pn Ita-

Balas

Sya mcri fmly angkt utk mjga sya spnjang tempoh bpantang..area kota kinabalu.hrp ada yg mbntu..nori.

Balas

Saya sedang hamil 8 bulan.. Sebenarnya sy teringin sgt nak jaga anak dlm kandungan ni... tp sy sedar dan sy tahu yg sy xmampu... sy masih blajar... dan terpaksa memohon cuti sem ini untuk sembunyikan kandungan ni.. skrng sy buntu, sy xtau samada sy ptt serahkan bayi ni pada keluarga angkat atau mcm mana... sy buntu..

Balas

Salam..adku blh lah mghbgi ibu utk blindung dbwh mahligai ibu..dsini terdapat rmai yg snasib dgn adk..adk blhla mghubgi ibu di 0178274769..sgala cek up koz bersalin bepantang mkn mnom adlh dtgg phak ibu.

Balas

Salam nori blhla mghbgi ibu dtalian 0178274769..insyallah ibu blh mbntu nori..

Balas

Salam..adk2 yg mengandung dluar sne jgnlah terburu2 utk mbuat kptsn mgugurkan kandungan anda.jgnlah murung dan buntu..kasihanilah ank itu..berilah die pluang utk bernafaz dbumi ini...xde mslh yg xdpt dselesaikan..insyallah ibu dpt mbantu kalian dimahligai ibu tanpa ada byrn..segala mkn mnom koz rwtn n bersalin di swasta serta berpantang dtanggung phk ibu..mslh adk2 juga akn drahsiakn dpd smua phak..adk2 juga blh berhbg serta menjengok ank2 kalian..jgn segan silu utk memohon pertolongan diphak ibu..hbgi ibu di 0178274769..

Balas

Salam kak misha masih mencari baby untuk dijadikan anak angkat..kak misha akan jaga sebagaimana anak sendiri, bagi adik2 yg perlukan ibu untuk anak adik..jangan segan silu untuk hubungi @ mesej kak misha di talian hp no.0132576097. harap sangat....

Balas

Salam intan, dah ada yg menjaga bb ke....klau masih belum ada..kak misha ingin mengambil dan menjadi ibu angkat pada bb intan tu. X keberatan hubungi kak misha 0132576097.....

Balas

Sy jannah..sy bru mlahirkan bidadari kcl lelaki sberat 3.2kg dhspital swasta pakar puteri di jb pd ahd lps..sy amt buntu sblm nie,tp stelah bjumpa dgn ibu sy dpt khdpn bru.sy dtempatkn di sebuah mahligai yg mmpunyai rmai rkn2 yg snasib mndpt plindgn yg swajarnya dmahligai ibu.hbgilah ibu di talian 0178274769

Balas

Salam Jannah disitu (mahligai ibu tu)' untuk mengambil anak angkat...ada ke...just nk tahu...kalau ada.. Teringin nk ambik anak angkat...kak misha 0132576097

Balas

Ada kak..tp ibu kta skrg nie ibu da tutp pndftrn.ibu nk uruskan pndftrn yg 2012 dlu.law kak nk tgu bln dec nie ibu buka smula pndftrn.sbb ibu nak tapis permhonan.ibu xmahu bdadari kmi tlpas pd fmly agkt yg bmasalh..

Balas

Tipu je ni.. X wujud pun rumah bakti tu leh tanye ika n zu.. dorg da lari dr situ.. sian dorg mcm dok dlm penjara..

Balas

sya shieda mahu mncari anak angkat brumur o-4bln..sila hbungi sya 0124297465.

Balas

klu sudi sy blh jdkn anak dia anak ankat sy..sy ayu no 014-7350962

Balas
avatar
yg ikhlas lynda

Salam semua, kepada remaja2 yg mahu menyerahkan anak bole lah menghubungi sy
Lynda 013 7716670 .. perbelanjaan Di tanggung,
sila hubungi utk maklumat lanjut...
insyallah niat sy membantu..

Balas

Salam...blh tau dok area mna? Ank yg dkndungkn baby boy/girl?

Balas

assalammualaikum,, hai sye iyra. sye msih bljr sek mengah.. sye prlukan bntuan dri sume pihak.. sye sbnar'ny bdak msalha, dpan-2 owg sye trlhat baik, tp hakikat'ny prgai sye trukk, sye nak minta prtlongan pdpat atau pun perlindung dri sume pihak, bantulah sye, sye dlam kdaan trtkan, dan rse nak lari umah pun ada, jgak bwu-2 nie sye tlnjur dgn si dia, sye takut kluarga sye menanggung malu akibat prgai sye sbnar'ny bg sye dorng emg tbaik tp di sbbkan sye bdak tngh naik sudah mgalami byak msalha, sye sndri ta tahu, adkah sye akan mgndung atau tidak slepas ini. tolongnyaaa... sye mohon prtolongan...

Balas

maaf ketinggalan, untuk hubung sye, sent emel pde iyranurdhia@yahoo.com.. harap bantu syee...

Balas

salam kpd sesiapa yg sdg mencari fmly angkat untuk baby mereka yg bakal lahir..boleh hubungi sy di talian 0127747352 atau email ke ayu180389@yahoo.com.my...ay sdg mncri seorg bby untuk dijdkn anak angkat..sgala kos perubatan sblom..semasa dan selepas bersalin akan sy tggung..

Balas

assalammualaikum, haii sye iyra. sye prlukan bantuan anda sume. sye rsa berat hati nakk prgi sekolah dan rsa speti nakk lari rumah, sbalik itu sye dpati prgai sye smakin mejdi, tolong lahh sye, sye ingin mcri ktenangan sbenarnya, sye nakk brubah nk cri tntng agama dgn lbeh bnyakk. sye buntu. tling sye bg pdapt apa hrus sye lakukan utk troskan khdupan jga mcari arah kehdupan sye.. emel sye iyranurdhia@yahoo.com

Balas

w'salam dik..bnyk bsbr..ingt Allah..fikir dgn waras..

Balas

email akak ctqcahaya@gmail.com
insyaallah akan bantu

Balas

salam.Kepada sesiapa yang mengalami kesulitan mengandung tapi tak tahu dimana nak berlindung bole hubungi akak 0173432493. sesungguhnya memg berat sgt bila hamil tanpa nikah. Jgn buang bayi tersebut. beri kpd yang btol2 nak jaga. Pesan akak banyak2 bertaubat.Sesunguhnya Allah Maha Pengampun.

Balas

sy ingin mencari keluarga agkt buat ank dlm kandungn sy (tak sah taraf)..blum tahu berapa bulan usia kandungan sbb belum pernah mghadiri rawatan susulan. mahu tempat perlindungn selama berpantang..kos bersalin dan ingin rahsiakn dr pengetahuan keluarga sy sbb ibu bapa sy pasti kecewa dgn sy.hrp dpt bertemu dgn keluarga yg ikhlas dan boleh jg ank sy dgn baik n bg jaminan utk mse dpnnye..tak mahu tmbah beban bg keluarga yg susah.sy xsgup tgk anak sy mbesar dln keadaan xlengkap. kontek me.. nisa (0173108645)

Balas

Salam, Saya amat berminat untuk mendapatkan anak angkat daripada golongan keluarga susah/tidak mampu, anak yang berumur lingkungan 1 tahun -6 tahun. Tak kira sama ada anak sah taraf atau pun tidak. InsyaAllah, kami suami isteri akan memberikan kasih sayang seperti anak sendiri. Sekarang, saya bertugas sebagai seorang guru. Jika ada sesiapa yang sudi, boleh hubungi kami 019-5037452 atau email azliali270578@yahoo.com. Lokasi kami dinegeri Perak

Balas

Nisa, hubungi akk.. Akk ikhlas bntu adik,,

0177993460

Balas

salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
Hargailah hari kemarin,mimpikanlah hari esok, tetapi hiduplah untuk hari ini.,
ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

Balas

berhati2 dgn sindiket pemerdangangan org.bayi juga antara mgsa sindiket utk di jual ke luar negara sbgai ank agkt dan sbagainya.jd berhati-hati.jgn terlampau mudah percaya.

Balas

Salam..sy plukan bntuan sesiape yg ikhlas dan benar2 penyayang..sy skrg mengandung tp msih xpsti brpe blan,yg sy tau last period pd blan 3 ari 2..sy plukn tmpt yg boleh sy tmpg dlm keadaan mcm ni tp sy juga mahukn kebebasan utk diri sy dan kehidupan peribadi sy,yg sudi menanggung kos sy bersalin nanti dan sudi tlg jge sy ketike pantang.. klu boleh selepas sy bersalin sudi terus berhubung dgn sy supaya sy boleh tahu tntg kehidupan yg diberikn pd ank sy baik@tidak dan sekurang2nya sy boleh nmpk dia bila sy nak..skrg sy tggl bsme abg kandung n adik kandung sy n diorg msih xperasan perut sy,sebelum ni sy tggl bersama teman lelaki sy yg da mcm suami sy yg sah tp sy mengandungkan ank kawan teman lelaki sy yg telah merogol sy semasa teman lelaki sy xda dirumah..kami memang xsggp untuk membelanya sendiri..sorry,nama sy emy

Balas

Emy, leh hubungi akk.. Akk leh membantu emy dgn ikhlasnye..
017 7993460 kak eiza.. Akk xkan pisahkan emy n anak, leh lawat bile2 mase yg emy suke..

Balas

salam emy..leh hubungi sy 0127747352..atau email ayu180389@yahoo.com.my..sy kn tlg emy

Balas

salam saya perlukan bantuan....

saya remaja berumur 16 tahun yang baru lari dari rumah, saya tahu keputusan saya adalah salah tetapi ni yang terbaik pada saya.... saya seorang remaja yang terabai oleh kedua ibubapa saya, yang mana saya telah 3 tahun tidak bersekolah angkara saya dibuang sekolah, tetapi itu cerita lama... dan sekarang saya telah berubah dan ingin bersekolah kembali tetapi diabaikan oleh ibubapa saya dan saya menjadi terbiar, saya ingin kan hidup seperti mereka yang lain bukan hanya terkurung di rumah dan tidak di berikan didikan akedemik mahupun agama.... mereka asyik dan penting kan kerjaya dan mengabaikan anak2 mereka, saya tidak ada tempat lagi untuk berlindung.... dari keluarga yang seringkali bertelingakah dan konklusinya, anak2 yang menjadi mangsa, saya tidak ingin balik ke rumah dan berharap ada tempat untuk saya berlindung dan mengubah diri saya.... saya sangat berharap dapat belajar ilmu agama yang saya tidak pernah dapat di rumah.... saya sedih.... saya sekarang berada di tgh2 kota bandaraya kuala lumpur saya takut dan perlukan tempat berlindung...

Balas

Keluarga adalah rakan terbaik untuk kite.. Kdg2 bila dlm keadaan tertekan dan rasa terabai kite terfikir utk melakukan hal di luar kemampuan kite.. jalan yg terbaik adalah pulang ke rumah dan luahkan ape yg adik rasa pd keluarga.. tp andai itu juga tidak mengubah keadaan, kite leh berusaha cara lain agar mereka menyedari kesilapan mereka dalam mendidik kite.. akk akan cuba membantu adik ape yg termampu.. hubungi akk 017 7993460 .. kak eiza ..

Balas

Saya sedia menerima jika ada yg nak memberi baby. Hubungi saya: yangdeeda@yahoo.com atau sms 017-6671840

Balas

salam....kepada sesiapa yang bakal mempunyai chaya mata tp tidak sah tarafnya,tolong hubungi sy...sy ingin mengambil bayi itu sebagai anak angkat...sgala kos perubatan sy akn tanggong...call@sms no sy..0127590809@0134454253

Balas

salam.... sy mencari anak untuk di jadikan anak angkat secara sah... sila hubungi saya 012-9261991 zu

Balas

As salam..sy fiza.. Sdh berkahwin 4thn..keguguran 2thn lps..
And now,still looking untuk mncari anak angkat..klau ada sesapa yg duduk area melaka bole bgtau sy ye.. Tapi,tolong la..yg betul2 serius untuk diberikan anaknya pd kluarga angkat sbb,sy pernah ditipu dan hnya dipermainkn..last2 senyap...
Bole sms sy di no 0197706817 @ bole email sy anurhafizah_85@yahoo.com
If cal x dijawab sila sms ye.. Sangat berminat..tq

Balas

salam all.
hye saya eka ,20 ..dan saya hamil hampir 7 bulan dan sekarang mengalami kesulitan tmpt tggl sementara menunggu hari bersalin ,kepada sesiapa yg inginkan anak angkt ,silalh hubungi saya di talian 0126885805 ,saya stay area sg besi .saya ingin mencari keluarga angkat untuk anak saya yg bakal lahir oct ini .dan saya harapkeluarga tersebut mengizinkan saya melawat anak saya bila2 masa ,saya amat memerlukan pertolongan now.

Balas

salam ibu ,saya eka ..saya menghadapimasalah berikut ..bule ke ibu bantu saya ??saya ade sms ibu ..reply ya sms saya 0126885805

Balas

salam kak nuryn ,akak masih mencari baby ke ?saya ingin mencari fmly untuk baby saya bakal lahir november ini .jika ya ,sila hubungi saya 0126885805

Balas

Wslm..dik,nnt email akk ok.tq

Balas
avatar
tertipuuuu...

Salam...
disini sy nak ingatkan pd yg teringin nak ambil anak angkat tu, berhati hati,
sy dah tertipu... dia tipu sy mcm 2.. ... fifie nama dia no dia 012 2567305..
dalam ni mcm2 ko cite baik budi la... tolong kerana allah la...
minta duit x sabar2... xper , hari ni u tipu org... esok lusa kena gak ...
Allah maha adil.. t.kasih

Balas

Cer cite sket pe yg fifie ni wat..?? Citer tertanggung la.. X bape nak phm??

Balas

sy pun tertipu gak.. kat dlm ni suruh bagi duit gak... utk baby, ermmmm xdpt pun

Balas

Tu la..risau jgk.. Kdg2 ssh nk percayakn org.. Takut trlibat plk ngn sindiket jual baby..

Balas

eka pun takut nk pcye at fmly agkt ni ,takut dorg mula2 janji kate bule tgk beby ,last2 trus hilang lps dpt beby ,hmm susah nk cr yg btol2 ikhlas ni..if anyone yg btol serius nak ambil anak saya sebagai anak angkat ,cntc lah saya ,,kita boleh berbincg mengenainya ..segala perubatan dan kos bersalin haruslah mereka yg nak beby ni yg tggung ,,hmm saya sgt buntu ..lagi2 nak sorok perut ni smpai 9 bulan ,saya ingin mempercepatkn kelahiran ,tetapi adakah ada yg akn setuju ??hmm saya bukan sengaja ingin mmpercepatkn kelahiran beby ,tetapi adalah masalh besar pasa say untuk sembunyikan perut yg kian mmbesar ini ..harap ade yg fhm and tmpil membantu saya ..bukan wang yg saya inginkn sbgai pertukaran beby saya ,tp keikhlasan mnjaga beby saya ..jika ade yg memahami keadaan masalah saya hadapi ,boleh hubungi saya dan saya hanya mahukan fmly agkt untuk beby saya yg tggl dia area kl/selangor sahaja ,ini kerana memudhkn saya untuk jmpe dgn little princess saya ini kelak ,thanks ,
(0126885805)

Balas

Salam wrt, Kami amat berminat untuk mendapatkan anak angkat daripada golongan keluarga susah/tidak mampu, anak yang berumur lingkungan 1 tahun -6 tahun, jantina perempuan. Tak kira sama ada anak sah taraf atau pun tidak. InsyaAllah, kami suami isteri akan memberikan kasih sayang seperti anak sendiri. Jika ada sesiapa yang sudi, boleh hubungi kami 019-5037452 atau email azliali270578@yahoo.com. Lokasi kami dinegeri Perak."

Balas

Klu da bersyarat bagai, mcm mane org nak membantu.. Sy amat berminat, tp sy di johor.. mesti eka x setuju kan..??

Balas

akummm semua ,
saya muhammad penasihat undang undang bagi KEWAJA . kepada sesiapa yang bermasalah atau mengandung luar nikah saya boleh bantu . hubungi saya di talian 019-6626291. Insya allah

Balas

akum, saya juga boleh membantu ,
saya muhammad bagi pihak KEWAJA boleh hubungi saya ditalian 019-6626291

Balas

salam, saya muhammad dari kewaja pusat perlindungan wanita . sesiapa yang bermasalah boleh hubungi saya 019-6626291

Balas

salam saya muhammad wakil dari pusat perlindungan wanita KEWAJA . Jika anda mahu saya bantu hubungi saya muhammad di talian 019-6626291 . Insya allah saya bantu . atau emeil saya noormd002007@yahoo.com

Balas

akum atikah , saya muhammad wakil dari pusat perlindungan wanita KEWAJA , saya sudi membantu anda . hubungi saya ditalian 019-6626291 atau emeil noormd002007@yahoo.com . Insya allah saya bantu

Balas

akum saya muhammd wakil dari pusat jagaan wanita KEWAJA . Insya allah saya akan bantu anda , hubungi saya di 019-6626291 .

Balas

saya dok kt kuching sarawak..nama saya fieza..saya mencari anak angkat..saya akn jaga anak anda dgn spenoh penoh ksh syg sy..x kisah xsah taraf pun blh...blh hubungi saya 0135683852 or juz sms k..

Balas

As salam, jika adik2 or keluarga buntu bagaimana utk selesaikan permasalahan hamil yg tidak dirancang ini, sila hubungi saya utk dibantu. Sama2 kita leraikan kkusutan ini..

Kak alin -012 3539531

Balas

masih ade ke mnusia yg nk mnolong dgn cre ikhlas tnpa hrp kn blasn or gnjaran...dh bthn thn sy cbe per baiki dri tp sntiasa hmpa...dr mne silap n slh nye pn sye x tau...sy just nk kn org yg bleh mndgr,bg ptnjuk...n bimbing sy smula...jiwa sy skit...sy x tau mcm mne nk rncang idup yg tratur...demi ank2...sy perlukn nasihat n ptunjuk...

Balas

Ingin mncari anak angkat..bby yg baru lahir..

Balas

saya samijah amat berminat kerana saya tidak pernah berhenti untuk mencari anak angkat. sila hubungi saya 0122860771 or just sms pun ok

Balas

su dah bersalin ke? dah ada yang ambil baby sebagai anak angkat? kalau lum sudilah call saya samijah 0122860771

Balas

salam... saya samijah kalau lum ada family yang sudi ambil silalah hubungi saya samijah 0122860771. saya dah terlalu lama mencari anak angkat

Balas

salam atikah... dah ada family yang sudi ambil baby jadi anak angkat ke? kalau lum saya memang x pernah berhanti untuk mencari anak angkat menemani hidup saya. hubungi saya samijah 0122860771

Balas

salam 1 malaysia
saya pun dah pernah tertipu berkaitan dengan pengambilan anak angkat ini. perhatian saya pada ibu baby tersebut sejak mengandung bulan ke 5 sehinggalah masa bersalin. awalnya baik tapi bila dah bersalin minta duit x bertangguh n ugut akan bagi baby pada org lain sanggup bayar sampai 5k. oleh kerana saya sangat inginkan baby tersebut sy bersabar sehinggalah bank in yang terakhir kepada dia tetapi dia mengatakan sy masih tidak bank in lagi. akhirnya saya mengalah. mungkin baby itu bukan ditakdirkan untuk sya. tapi sampai sekarang saya masih terasa baby tersebut. kerana walaupun saya tidak mengandungkan dia tapi saya sentiasa mendoakan dia setiap kali selepas solat. persiapan baby pun sy dah beli, pengasuh baby pun saya dah cari... memang sedih sangat. kalau ada yang ikhlas nak bg baby pada sy hubungi sya 0122860771

Balas

Saya miza..saya sanggup menjage zuraidah...sye btol2 ingin membela anak ankat..sya blom ade zuriat..selame 3 thun mendirikan rumah tangge..tlong hubungi saye ditalian 0177154065..saye sangat berharap...

Balas

Salam ramadhan..alhmdlh smlm sy dpt mnyelamatkan 1 nyawa angel yg amat mnyanyat hti ksahnye...WAT FMLY ANGKAT YG KAT LUA TUE LAW TIDAK MAMPU JGN CUBE UTK MNGAMBIL ANK ANGKAT...
Kesnye begini..ada 1fmly agkt bw c ibu g bersalin d mternity.pd mula nye mmg baik.shgelah waktu bersalin si ibu td terpaksa dbedah.kos mngkat.fmly agkt tak mhu byr pnoh n pakse si ibu byr sparoh.dmana c ibu mhu cri wet????jd fmly agkt ambil kptsn mngglkn si ibu bsme angelnye dmternty tsbot..bkn stakat itu fmly agkt ambil smula brg bby bsama brg si ibu...malang sggoh nsb mreka..
Disini ingin sy mnegaskan FMILY AGKT SILA BERSIAP SDIA KEWANGAN ANDA..KOS BERSALIN ANTRA 3-5 RIBU...LAW XMAMPU JGN BRANI2 AMBIL RISIKO....KESIAN MREKA..
Wat fmly agkt yg dmaksudkan sy amat tkilan dgn skp anda skuarga..ssgohnya ALLAH akn bls perbuatan anda..kalian mmg tak lyk punyai ank..igtlah stiap perbuatan ada blsn.baik perbuatan mka baik lah blsn..bgitu jga sbaliknya...

Balas

Buat yg nak ambil anak angkat.....ini bukan boleh cuba cuba, bukan boleh ikut ikut org....anak ini akn jd tanggungjawab kita hingga akhir usia....bukan juga hanya berbekalkan air liur dan keikhalasan hati si ibu kandung....tggungjawab kita utk pastikan si ibu dberikan rawatan sebelum dan sesudah mlahirkan...jika boleh sehingga dia kembali ke khidupan yg lebih baik
Pengalaman saya

Sebelum klahiran pastikan si ibu dpt rawatan sewajarnya dan bkala, pastikan si ibu telah discan dan diambil ujian darahnya juga makanan bkhasiat & vitamin yg scukupnya...anak yg sihat dr ibu yg sihat.....
masa kelahiran....cubalah utk sentiasa hadir menemaninya...sokongan anda amat diperlukan coz dia org kbyakan sendirian....tenangkan dgn zikir dan ayat al quran...saksikan saat saat dia bertarung mlahirkan..semoga kita mjadi insan yg lebih mhargai khidupan kerna saat itu amat mgetirkan
sesudah,klahiran....pastikan ia mdpt pjagaan dr segi ubatan, urutan dan jgn tinggalkan dia dgn susu yg mbengkak didada....coz setiap ksakitan akk mengingatkan dia pada anaknya...belikan ubat utk bhentikan susu....jgn jadi kejam..kita sedap mmelukan bayi..siibu merintih demam menahan ksakitan..
Ssudah bpantang, hantarlah siibu pulang....dgn sedikit wang ehsan utk mulakan khidupan yg tertunggak.....ingatlah apa yg telah kita keluarkan...ALLAH akn ganti dlm banyak cara......

Paling penting wajib menyakinkan siibu yg anaknya selamat dan akn dpt penjagaan sebaiknya....coz kalau setakat ala kadar...si.ibu pun boleh bela..tak perlu bg kita......dan dari keyakinan itu akan datangnya......REDHA.....

Sekian....apa yg baikvdr tuhan....kekurangan dr diri saya sendiri......

Alin~012 3539531.....adik adik bagilah kepercayaan utk akk bantu utk keluar dr kebuntuan.....

Balas

Salam... Saya ogy dari batu pahat... Telah berumahtangga hpir 8 tahun Ingin mencari anak angkat... Kepada sahabat2 dan adik2 yg buntu bole hubungi saya ditalian 019-7077458 (ogy)

Balas

Bole hubungi saya ye emy ditalian 019-7077458

Balas

Salam.. Nur bole hubungi saya di talian 019-7077458 (pn ogy)

Balas

Raihan... Kalau masih belum temui org yg hendak menjaga baby kamu sila hubungi saya ye 019-7077458 (pn.ogy)

Balas

assalamualaikum adik...sila hubungi akak 0193437227 azah,akak sudi membantu adik n baby...contact as soon as posible ye,tq.

Balas

hubungi saya cepat 0193437227,saya akan jaga adik dan baby tu,tq.

Balas

Salam..jika ada yg berminat utk menyerahkan anak, sy sudi mengambil anak angkat terutamanya anak lelaki, kerana kakak sy sedang menyusu anaknya..hubungi limaukasturi27@gmail.com

Balas

saya muhammad dari rumah perlindungan kewaja . saya insya allah boleh bantu awak hubungi saya ditalian 019-6626291 atau emeil saya noormd002007@yahoo.com

Balas

Salam, semua warga fb... sy amat berminat utk mendapatkan baby girl..
kos akan ditanggung.. sy juga berkerja sendiri Dan ada masa utk memelihara baby tu sendiri.. buat yg betul2 ikhlas memberi ..
sy berada Di selangor Dan bersedia bila2 masa shj...
call sy kak lin 013 2953777

Balas

Salam ramadhan..alhmdlh hri nie mrupakan pghulu sgala hri n telah dpt mnyelamatkn 1nyawa dpd dbuang..kisahnye bermula adk tlh djual olh bf nye kpd lelaki non muslim wargangra kita utk jelaskn hutangnya..adk dibela lelaki itu lbh kurg 7bln.adk tgl srumah dgn nye wlupon msh blaja d slh 1 ipt...adk kini hamil 5bln hsl hbgn nye dgn lelaki itu.adk di halaw stlh mngethui dri nye hamil..adk pon mncri fmly agkt druagan ini..adk pon mendpt plindungan dmahlgai fmly agkt.lbh kurg 2mgu adk tgl bsama fmly tue adk drogol pula dgn adk ipar fmly agkt..malang sggh nsb nye..sblknye adk ipar mberithu fmlynye yg adk cube mgoda die.kmudian fmly agkt mninggalkn adk drumh sy..skrg 2mgu adk tgl dgn sy..smlm bru lah sy taw.stlh byk kli cuba bebual ahernye adk citakan hal yg sbnr.
WAT FMLY YG INGIN MENGAMBIL ANK AGKT..SKIRANYA ANDA XBERSEDIA DPD SEGI KSELAMATAN RUMAH KEWANGAN TANGGUNGJAWAB JGN BRANI AMBIL RISIKO...KRN ANDA BOLH MNYEBABKN KMATIAN...
WAT ADK2 YG BUNTU JGN LAH KALIAN MUDAH TERPEDAYA DGN JANJI MNS FMLY AGKT..
JGNLAH KALIAN LARI DPD JNJI KALIAN SKIRANYA FMLY AGKT ITU BAIK
JGNLAH KALIAN TERSALAH PLH FMLY AGKT.SLIDIK DLU.BRU LEH TGL BSAMA SHGE LPS PNTG..
WAT FMLY AGKT YG DMAKSUDKAN SILA LAH MOHON MAAF SCRA TERTUTUP DGN ADK..XSLH PON.XHINA PON..SBNRNYA KMI BLH MNYATAKAN NAMA KLIAN DISINI.TP KMI XMAHU..KRN BLH MNGAIBKAN KALIAN..
HARAP MAKLUM....

Balas

Salam kepada sesiapa yang teranjur dan perlukan keluarga angkt untuk anak mereka,hubungilah sy.sy sudah 4 taun berkahwin tp xde anak lagi.sy jnji akan menjganye dgn baik..ira 0142136358.dr serdang selangor.

Balas

Salam ramadhan almubarak..wat adk2 yg sarat dluar sne jgn lah kalian mngambil jln mudah krn msh ada lg yg sudi utk mmbantu kalian..stkt nie dah byk nyawa emas yg kmi slmtkan..
blh la emel ke jajajijah@yahoo.com
Kmi juga mlayan fmly agkt @ fmly kpd adk2@ank2 yg memerlukan kmi utk bantuan n nsht yg lbh lnjot..
sgala perubatan sblm n slps bersalin plindungan tmpt tgl serta berpantang akn ditanggung spenohnya oleh pihak kmi...
Sekian....

Balas

assalamialaikum , sye dah hamil 6 bulan , anak kpda seorang lelaki yg tak bertanggungjwab , saye merahsiakan dari keluarga saye krane takot dan tdak mahu ape2 berlaku kpda bayi ni . . saye syg bayi ni , tidak sanggup nak membuangny ,saye memrlukan tmpat perlindungan . didikan , dan nasihat utk berubah ..

Balas

Ida, bolh call akak...insyaallah akk bantu apa yg perlu

Kak alin 012_3539531

Balas

Salam. ida pls call k.lin Di 013 2953777

Balas

Assalamualaikum,

Sesiapa memerlukan bantuan utk tempat perlindungan bolehlah hubungi saya, emailkan di permatasakina@yahoo.com

Balas

Assalamualaikum,

saya hamil 6bln..dan tidak tahu untuk berbuat apa,saya sayangkan baby ini dan ingin membelanya tapi masalahnya keluarga saya tidak tahu yang saya hamil..saya amat memerlukan bantuan..untuk pengetahuan saya bekerja dan menetap di K.L..ada sesiapa boleh bantu saya??

Balas

salam

saya jannah..saya ada seorang bayi perempuan 6bulan..i dan suami saya tak mampu menjaganya sebab tak dah kerja menetap..dan juga anak sebelum bernikah,,saya berharap anak saya dapat didikan islam dan saya juga memerlukan bantuan kewangan sikit,,sila call saya 0193315305

Balas

salam

saya jannah..saya ada seorang bayi perempuan 6bulan..i dan suami saya tak mampu menjaganya sebab tak dah kerja menetap..dan juga anak sebelum bernikah,,saya berharap anak saya dapat didikan islam dan saya juga memerlukan bantuan kewangan sikit,,sila call saya 0193315305

Balas

salam

saya jannah..saya ada seorang bayi perempuan 6bulan..i dan suami saya tak mampu menjaganya sebab tak dah kerja menetap..dan juga anak sebelum bernikah,,saya berharap anak saya dapat didikan islam dan saya juga memerlukan bantuan kewangan sikit,,sila call saya 0193315305

Balas

waalaikumsalam... sy leh bantu jannah..bleh bg email jannah??

Balas

boleh....jannahhashmi@yahoo.com atau 0193315305

Balas

biasa kak i tak pakai email..sms i lagi senang kak

Balas

salam

saya ingin mencari pasangan berkahwin muslim atau kakak muislim untuk menjadikan anak bayi saya perempuan enam bulan sebagai anak angkat selama 1tahun dan kalau saya lihat dalam 1 tahun kakak dan anak i dah rapat sangat den saya akan memberi anak i kepada kakak dengan ikut undang undang anak angkat..tak dah halangan langsung..boleh buat surat perjanjian kalau nak.. dan saya perlukan bantuan kewangan..call saya 0193315305

Balas

salam,sy mas dah kawen 5thn tp x da rezki nk dpt anak lg.sy keje jururawat, sy nk cari baby baru lahir - 6 bulan.sape2 ada nk bg baby sbg ank angkt YG SERIUS SAHAJA blh contact sy 0123857417.kos bersalin + sagu hati sy akan berikan.trma ksh.

Balas

Saya x kisah kalaulah membantu orang yang susah dan perlukan duit tapi jangan berbohong.jangan nak permainkan perasaan orang.Tak senang hidup awak kalaulah macam nie cara awk...

Balas

Nk bg baby, bg betul2.x bo la sekejp2.mcmna perasaan ibu bpa angkat klau dh syg nk ambik balik.

Balas

Saya setuju dgn apa yang awak perkatakan itu.kadang-kadang mereka ni bila ditaburkan dgn wang ringgit,mereka akan lupa dgn niat mereka yang sebenarnya..saya dah 2 kali ditipu oleh orang macam mereka ini.

Balas

sy dah pernah kena..sepasang suami is3 ni..susah n x mampu nak memelihara anak nya..mula2 janji nak bg bby 2..tp bila dah dpt apa yg mereka nak terus lesap..

Balas

bhati2 dgn miss fifie@fifie.sy bru kne tpu..dh dpt duit,trus dm.sy dpt mklumat,dye ni mmg kaki pnipu,skrg sy dh bt report

Balas

Says pun baru aje kena tipu.mereka nie kadang2 melampau.kita ingin membantu.tp dia nk memperdagangkan bayi dia.mereka nie betul2 tak behati perut lansung.

Balas

mksd akak bby b'usia 6bln ke??? atau pn yg bru lhir???...

Balas

saya sudi terima bby kwn adik tu,lg pun saya dah berkawin tapi blm ada rzk lg,klu sudi nak bg kak ni no kak 03-51664528/0169783719. kak bersukur klu ada yg sudi memberi kak bby.sbb rumah kak yg suram ni ada seri ye nanti.

Balas

Jgn pcya ckp jannah.dia pnipu dan mahu duit shaja.dia belum khawin.

Balas

Saya pun dah terkena dgn dia.jnji tak dtepati.penipu.Dia cuma nak duit aje...

Balas

seelok2nya saudari pergi berjumpa jabatan kebajikan masyarakat untuk mendpatkn senarai rumah perlindungan yg terdekat.bawa org yg anda percya untuk menemani anda.jgn bimbang..berbincang secara elok dgn pegawai tersebut insyaallah perkara ini akan dirahsiakn dri pengetahuan keluarga saudari.

Balas

Kpd adik2 diluar sana yg sdg mengandung. ..segelintir dr adik2 ni suka mmberikn janji2 palsu pd kami pasangan yg x bo melahirkn ni.kami ni memg x prnh melahirkn tp kami punya perasaan & jgn lah sewenangnya nk tabur jnji tp dpt apa yg dimahu terus hilg diri.cukup2 lah kamu dh buat dosa x kan nk ditambah dosa yg ada.

Balas

mmg btl..sy dh byk kli tkne..dr ipoh,sabah,jhor,tganu n kl..tp sumeny jnis pnipu..sume jnis pndg duit

Balas

kan sy dah bgtau u all.. sy pun dah kena dgn dia ni...
miss fifie jugak.. siap email gmbr baby... klu aku dpt miss fifie , aku penampo dia je...

Balas

cerita dgn lebih lanjut bole, jannah ni tipu u all juga ke?

Balas

salam adik...akak bole jaga adik dan duduk rumah akak sampai adik bersalin...adik bersedia ke serahkn bby tu utk akak jaga...call akak skrg 0193437227 kak azah,tq.

Balas

emy contact akak ye...0193437227 kak azah,emy duduk dgn akak la sampai bersalin takpa,emy sabar byk2 tau...call akak scpt mgkn ye...tq.

Balas

salam...takpa dik,adik sabar byk2 ye,akak tlg adik,call akak 0193437227 kak azah.

Balas

jannah ni mntk 3k utk mulakan hidup.. tp bby xdpt 100% lpas setahun br die nak wat kptsn sy ade leh serah atau x..?? kat sini msg mcm pmpuan melayu, bile sms ckp muallaf pulak..
anak xde surat beranak lg walau da 6 bulan di lahirkan..

Balas

klo jnis pnipu mcm miss fifie 2,bg pnmpo pun xjd pe..korg trus bt report.sy pun dh bt report,skrg polis tgh siasat..lgpun dh rmai y kne tpu ngn betine bgsat ni.y tntg jnnah 2,mmg dye men duit je.mle2 mtk 5k,ble sy ckp awk ni nk jual ank ke ape?dye mtk plak 3k..tp dye siap pesan nti jgn cte dkt pkwe dye tntg duit..dh la,soh jge bby sthn je n mcm2 lg.ble kol,mmg dgr bkn mcm melayu...dye ni mmg pnipu jgk..slg korg blh prmainkn org,trusknlah tp idp korg xkn slmt..tggu pe aku nk bt!!

Balas

assalammualikum....
sy dri negeri sembilan.sy mempunyai seorg adik angkat perempuan berusia 14thn.maslah sy skrg adik angkat sy suke lukakn hati ayah dan ibu.pandai mencuri,xpegi sekolah,keluar malam dan suke brgaul dgn bukn muhrim.ayah terlalu penat dgn sikapnye.nasihat,marah semua dh di lakukan.adik angkat sy trlalu ikutkn perasaan.sy sudah bincang dgn keluarga utk hanta dia di rumah perlindungan sebelum perkara buruk belaku.sekurg ada pihak ke 3 utk menasihatinye.sy harap ada sesiapa boleh bantu sy dn keluarga.kerana sy syg kn adik angkat sy.sy harap ini lah cara dn jalan trakhir sy.harap ada tempat yg sesuai utk adik angkat sy. emil sy : izan_girlz88@yahoo.com
tel : 013-3035042

Balas

Salam wrt, Amat berminat untuk mendapatkan anak angkat daripada golongan keluarga susah/tidak mampu, anak yang berumur lingkungan 1 tahun -6 tahun, jantina perempuan. Tak kira sama ada anak sah taraf atau pun tidak. InsyaAllah, kami suami isteri akan memberikan kasih sayang seperti anak sendiri. Jika ada sesiapa yang sudi, boleh hubungi kami 019-5037452 atau email azliali270578@yahoo.com. Lokasi kami dinegeri Perak

Balas

assalamualaikum...
saya abang kepada adik perempuan yang berusia 18thun. masalahnya sekarang adik saya sudah mengandung tak tahu berapa bulan. berita ini pun baru saya terima dari mak saya isnin lepas. yang tahu cerita ini hanya beberapa family sahaja, iaitu saya, abang saya, kak saya dan mak saya, yang lain belum sapa2 lagi yang tahu coz, tak nak hebohkan berita ini. kami dah puas cari cara macam mana cara nak selesaikan masalh ini tapi, tak tahu macam mana. orang yg harus bertanggungjawab pun tak dapat lagi dihubungi. nak hantar adk p pahang tmpt abang lagi satu pun, macam tak setuju.. so, please if ada sapa2 yg nak bagi pendapat please kemukakan cara.

Balas

bagi kat sy je la,,lgpun sy belum ada anak lg wlpun dah 5 thn berkawin..

Balas

Pertama,awk kena hntr adik awk utk checkup kat klinik yg jauh sikit dr rmh.ketahui benar ke adik awk tu pregnt,brp bln,keadaan kandungan.slps tu baru awk cari keluarga angkat atau pusat perlindungan sementara utk adik awk brsalin.pendapt sy lebih baik klau awk hntr adik awk di pusat perlindungan.diorg akn uruskn adik awk sehingga adik awk brsalin dan akn cari family angkt utk baby.cth pusat perlindungan, kewaja di gombak,raudhatussakinah d johor,mka,dan ada kt tmpt lain juga tp sy x ingat,perkid kt hulu sel, dan tmpat2 lain yg awk bo search kt internet.tmpt yg sy tulis ni agak famous bg pasangn yg cari ank angkat.atau yg dlm fb skrg anak angkat utk dibela.sy prnh hntr ank rkn sy yg pregnt kt situ.
Makin lama perut tu makin mmbesar.hntr kn adik tu ketempat yg xda org kenal.moga2 adik awk akn insaf dgn kejadian itu.

Balas

nikahkan adik saudara saja...bincang dengan family,cari orang yang bertanggungjawab buat adik saudara dan kalau tak jumpa juga saya ada kenalan seorang lelaki yang sanggup peristerikan aadik saudara. dari menanggung aib...jangan pisahkan bayi itu dengan ibu kandungnya(ADIK SAUDARA)...

Balas

Ada juga dia Tanya nk bg berapa.dia kata lg,deal yg paling tinggi dia dpt rm20000.tu dah macam memperdaGangkn bayi....

Balas

Asyikin? mak dah tanya ngan adk pasal llki yg harus b'tnggungjwb tu tpi, adk ckp llki tu dah x da kat area sabah ni, x tahu btl ke x. no phone sume dh x dpt cntct, klu dpt mmg cnfrm sy lh org p'tama yg bagi penusuk dkat llki tu.
smlm dh dpt 1 psangan dr selngor yg stuju nak jaga adk sy tu tpi, bla dh bncng blk ngn abg2 yg lain meke ckp, syg psah'n bby tu dr ibu kndung sndri.. so, skrng tggu kptusan dlu mcm mna, dr fkiran sy sndri pun lgi baik if ada sesape yg ikhlas terima adk sy tu seadanya..

Balas
«Lebih lama   ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 1179   Terbaru›   Baru»

PERINGATAN: kembara Hadi tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Show EmoticonHide Emoticon

HUBUNGI
Press Esc to close
Copyright © 2013 kembara Hadi All Right Reserved
close