LIKE kembara hadi di FACEBOOK

Please wait..10 Seconds Cancel
Artikel Terkini :
Loading...

Penyerang Chelsea Jual kereta Ferrari untuk Muslim Rohingnya

Bintang Striker Chelsea, Demba Ba, diberitakan menjual kereta Ferrari kesayangannya untuk infaq bagi membantu Muslim yang mengalami penindasan di Rohingya, Myanmar. Berita tersebut dilaporkan oleh beberapa agensi berita, khususnya yang berbahasa Arab.


Menurut berita yang di laporkan, penyerang The Blues ini menjual kereta mewahnya dan wang itu akan disumbangkan kepada Muslimin Burma yang menjadi mangsa kekejaman oleh orang-orang Budha.

Demba Ba amat dikenali sebagai seorang yang sangat dermawan untuk dakwah Islam di Eropah, seperti menyumbang pembangunan salah satu masjid di London. Dia juga selalu mengekspresikan keislaman kepada dunia dari padang bola, seperti sujud syukur setiap kali berjaya menjaringkan gol. Perkara itu dilakukannya semenjak berada di New Castle United sebelum berpindah ke Chelsea.


Tidak hanya itu, Demba Ba bahkan menghafal beberapa juz dari Al-Qur’an dan selalu menjelaskan Islam di kalangan rakan-rakannya sepasukannya.
Breaking News close button
Back to top

PERINGATAN: kembara Hadi tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Show EmoticonHide Emoticon

HUBUNGI
Press Esc to close
Copyright © 2013 kembara Hadi All Right Reserved
close