LIKE kembara hadi di FACEBOOK

Please wait..10 Seconds Cancel
Artikel Terkini :
Loading...

Terkini

Demba Ba mengerjakan umrah ,dilihat lebih Islamik

Demba Ba mengerjakan umrah ,dilihat lebih Islamik


Tidak seperti bintang bolasepak lain yang kebanyakan menghabiskan musim cuti dengan bersantai di pantai, Demba Ba memanfaatkan cuti musim panas dengan mengerjakan umrah. Akhir Jun lalu, Demba Ba,bintang bolasepak muslim yang bermain di Liga Primer Inggeris tersebut mengerjakan umrah ke Mekkah dan Madinah.

Melalui akaun Twitter miliknya, Demba Ba memuatnaik foto menara Masjid Nabawi yang berada di Madinah. Di posting-an tersebut, penyerang Senegal yang bermain untuk kelab Chelsea itu mengatakan, Madinah adalah kota yang paling damai di muka bumi.

"Setelah di Masjid Al-Haram, inilah  Masjid Nabawi," tulis Demba Ba selepas memuatnaik foto menara Masjid Nabawi, Rabu, 26 Jun 2013.

"Madinah kota yang paling damai di muka bumi." katanya.

Mungkin setelah mengerjakan umrah , Demba Ba merasakan ada sedikit siraman damai dalam hatinya. Penyerang Chelsea yang baru Januari lalu dibeli dari Newcastle United itu segera mengganti biografi dan avatar akaun Twitter miliknya.


Gambar Kaabah kini terpampang sebagai avatar akaun Twitter Demba Ba. Akaun Twitter Demba Ba @dembabafoot itu juga menarik, dengan mengutip surat Ar-Rahman ayat 60, "Tidak ada balasan kebaikan daripada kebaikan." 

Biografi Demba Ba di akaun Twitter miliknya menegaskan penampilannya yang islamik, selain selalu bersujud atau menadah tangan sambil berdoa di atas padang apabila beliau berjaya menghasilkan gol.
HUBUNGI
Press Esc to close
Copyright © 2013 kembara Hadi All Right Reserved
close