LIKE kembara hadi di FACEBOOK

Please wait..10 Seconds Cancel
Artikel Terkini :
Loading...

Mesut Özil Derma RM1.9 juta untuk Gaza

Pemain tengah pasukan Jerman, Mesut Ozil, mendapat liputan banyak media setelah berita tentang penolakan Ozil berjabat tangan dengan salah seorang anggota tinggi badan bola sepak FIFA. Ozil di katakan enggan berjabat setelah mengetahui anggota tinggi FIFA tersebut menyokong pencerobohan Israel terhadap Gaza.


Dalam perkembangan berkaitan,bintang sensasi Jerman, Mesut Ozil juga dilapor akan mendermakan bonus kemenangan yang diterimanya berjumlah RM1.9 juta (350,000 pound) kepada kanak-kanak Gaza selepas membantu negara itu menjulang Piala Dunia 2014 di Brazil. 

Menurut Middle East Monitor, pemain berusia 25 tahun itu mendermakankan wangnya sebanyak 355 ribu poundsterling  untuk (RM1.9 juta )anak-anak korban konflik di Gaza.

Ozil menerima 118 ribu poundsterling ketika pasukan Jerman menang di semifinal dan ditambah 237 ribu poundsterling ketika Jerman berjaya menjadi juara.

Ozil, yang memiliki darah Turki dan juga beragama Islam, terdetik hatinya untuk memberikan bantuan kepada saudara-saudaranya di Gaza.

Ini bukan kali pertama pemain bolasepak mengambil berat tentang apa yang berlaku di Gaza. Sebelum ini, Pasukan  Algeria sepakat menyerahkan seluruh bonus yang diterima selama penampilan mereka di Piala Dunia 2014 untuk masyarakat Gaza.
Next
This is the most recent post.
Catatan Lama
Breaking News close button
Back to top

PERINGATAN: kembara Hadi tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Show EmoticonHide Emoticon

HUBUNGI
Press Esc to close
Copyright © 2013 kembara Hadi All Right Reserved
close